مهندسی برق، رشته ای است که به مطالعه، طراحی و کاربرد تجهیزات، دستگاه‌ها و سیستم‌هایی که از برق، الکترونیک و الکترومغناطیس استفاده می‌کنند، می‌پردازد. از سیستم‌های ارتباطی گرفته تا قطعات الکترونیکی که رایانه‌ها و وسایل نقلیه موتوری را راه‌اندازی می‌نمایند. مهندسان برق محصولات و سیستم‌هایی را طراحی می‌کنند که نیازهای سیستم‌های الکتریکی و الکترونیکی امروز و فردا را برآورده می‌سازد. آژانس ترجمه تخصصی آنلاین « کافه ترجمه »، ارائه دهنده ترجمه تخصصی برق از قبیل مقاله ، کتاب ، وب سایت ، فایل صوتی و تصویری و … با بالاترین درجه کیفی می باشد.

ترجمه تخصصی برق

رشته برق را با اصطلاحات فنی ویژه، می توان از سایر رشته ها متمایز نمود. در یک مطلب علمی برق، با تعداد زیادی از لغات تخصصی پیچیده ، ارقام و اعداد ، فرمول ها و عبارات فنی مواجه خواهید شد که ترجمه آن تنها باید توسط یک فرد مطلع و آگاه به این عبارات صورت پذیرد. به همین دلیل مترجم باید در این رشته تحصیلات آکادمیک داشته باشد.
یک مترجم مبتدی که در رشته دیگری تحصیل کرده است زمانی می تواند در این فن موفقیت کسب کند که با گرایش های مختلف آن آشنا شود، مطالعات زیادی داشته باشد و دانش خود را دائماً به روز نماید.

یکی از مهم ترین خدمات آژانس ترجمه تخصصی آنلاین کافه ترجمه ارائه خدمات ترجمه تخصصی برق در گرایش های مختلف می باشد.

دلیل اهمیت مهارت مترجم در ترجمه تخصصی برق چیست؟

عجین شدن این رشته با مباحث مربوط به الکترون‌ها، آهن‌رباها، فوتون‌ها، امواج الکترومغناطیسی، حالت‌های کوانتومی و ساختارهای الکترومکانیکی، اهمیت بازگردانی صحیح مطالب علمی را دو چندان نموده است. مهندسان برق می‌توانند فیزیک و شیمی را در دستگاه‌های نانوتکنولوژی مدرن به کار ببرند، اطلاعات را در مدارها و شبکه‌ها رمزگذاری و دستکاری کنند و مقادیر زیادی از داده‌ها را در زمان واقعی درک و استدلال نمایند.

این امر، مهندسی برق را به یکی از گسترده‌ترین اشکال مهندسی تبدیل می‌کند که در نتیجه مجموعه‌ای وسیع از مشاغل ممکن را به همراه دارد.

تأثیر اجتماعی مهندسی برق را می‌توان در حوزه‌های متعددی یافت. از تلفن‌های هوشمند، بی‌سیم 4G، تصویربرداری پزشکی، خودروهای برقی و بدون راننده و اینترنت اشیا. به همین دلایل ترجمه تخصصی برق از اهمیت زیادی برخوردار است و باید توسط یک مترجم با اطلاعات به روز و کارآزموده انجام پذیرد.

ترجمه تخصصی برق

چرا مترجم باید در گرایش موردنظر تحصیل کرده باشد؟

چتر گسترده مهندسی برق تقریباً در تمام پیشرفت‌ها و محصولات تکنولوژی روز مدرن در حوزه‌های تلفن، ارتباطات سیار و ماهواره‌ای، فیبر نوری، برق و ماشین‌آلات، ابزار دقیق، سیستم‌های کامپیوتری، سیستم‌های ماهواره‌ای، دخیل است. رشته مهندسی برق یک رشته با چند گرایش گسترده است که زمینه دقیقی را در مبانی تحلیلی و تجربی مهندسی برق فراهم می‌کند و در عین حال به دانشجو اجازه می‌دهد تا انعطاف‌پذیری قابل‌توجهی در ایجاد یک برنامه فردی که منعکس‌کننده علایق و اهداف شغلی او باشد، داشته باشد.

رشته برق دارای چند گرایش مختلف می باشد که این کار ترجمه را دشوار می کند . مترجمین رشته برق باید حتما در گرایش موردنظر تحصیل کرده باشند تا بتوانند با کیفیت ترین ترجمه را ارائه نمایند.

گرایش های اصلی رشته برق

1- برق قدرت
2- الکترونیک
3- مخابرات
4- کنترل

گرایش برق قدرت چیست؟

برق قدرت به 3 زیر شاخه اصلی تبدیل می شود:

1 – تولید انرژی الکتریکی

تولید انرژی الکتریکی فرآیندی است که در طول آن دیگر شکل‌های انرژی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شوند. برای انجام این فرآیند راه‌های متعددی وجود دارد. از تبدیل الکترومکانیکی معمولا در مواردی استفاده می‌شود که منبع انرژی زغال سنگ (نیروگاه سوخت فسیلی)، نفت، گاز طبیعی، اورانیوم(انرژی هسته‌ای)، جریان آب یا جریان باد باشد و در تمام این موارد به جز انرژی بادی برای تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی از ژنراتورهای AC که به توربین بخار، گازی یا آبی متصل هستند استفاده می‌شود.

2- انتقال انرژی الکتریکی

شاخه انتقال شامل جابجایی توان در طول مسیرهای طولانی می باشد. این مسیر طولانی، فاصله محل تولید تا نزدیکی محل مصرف است. انتقال معمولاً طوری صورت می پذیرد که ولتاژ در طول خطوط انتقال از ولتاژ محل مصرف کننده یا تولید کننده بیشتر باشد. شاخه انتقال همچنین شامل اتصال شبکه های برق رسانی مختلف با سیستم های متفاوت، بین چند شرکت تولیدکننده برق، چند استان یا ایالت و یا چند کشور می شود.

3 – توزیع

توزیع انرژی الکتریکی در واقع دریافت برق از شبکه انتقال و رساندن آن به مصرف کننده است. تبدیل ولتاژ وارد شده به سیستم توزیع به ولتاژ مورد نیاز مصرف کننده نیز در حوزه توزیع برق قرار می گیرد.

ترجمه تخصصی برق قدرت

گرایش الکترونیک چیست؟

الکترونیک یکی از گرایش های رشته برق محسوب می شود که می توان از آن به عنوان زیربنا و بیس تمام گرایش های رشته برق نام برد. رشته الکترونیک به معرفی و تشریح کامل مدارهای الکترونیکی مختلف مانند تلفن همراه، لپ تاپ، کامپیوتر و دیگر سیستم های پیشرفته می پردازد.

امروزه رشته الکترونیک نیز به دلیل گسترده شدن به گرایش های مختلفی مانند الکترونیک هواپیمایی، الکترونیک و مخابرات دریایی، الکترونیک مدار مجتمع، الکترونیک افزاره های میکرو نانو الکتریک و الکترونیک دیجیتال تبدیل شده که هر کدام به ارائه یکی از مباحث تخصصی حوزه الکترونیک می پردازد.

ترجمه تخصصی الکترونیک

گرایش مخابرات چیست؟

مخابرات علم ارسال اطلاعات مختلف مانند صوت، داده، تصویر و دیگر اطلاعات از یک مکان به مکان دیگر است. امروزه علم مخابرات یکی از اصلی ترین علوم انسان محسوب می شود. انسان توانسته با سیستم های مخابراتی پیشرفته با سراسر دنیا و حتی سیاره های دیگر در ارتباط باشد.
به خاطر داشته باشید تحصیل در تمام گرایش های رشته برق مستلزم داشتن ریاضی و فیزیک قوی بوده ولی مخابرات از دیگر گرایش ها از معادلات ریاضی پیچیده تری تشکیل شده است.

رشته مخابرات از دو گرایش میدان و سیستم تشکیل شده است. گرایش میدان به ارائه بحث های تخصصی پیرامون آنتن، ماکروویو، امواج الکترومغناطیس و روش های انتقال اطلاعات می پردازد و گرایش سیستم، بیشتر مدار داخلی سیستم های مخابراتی را تشریح می کند.

ترجمه تخصصی مخابرات

گرایش کنترل چیست؟

اهمیت کنترل داده و اطلاعات مختلف در رشته برق باعث ایجاد یک رشته برای مطالعه دقیق پیرامون این مبحث شده است. کنترل یکی از گرایش هایی محسوب می شود که علاوه بر رشته برق در دیگر رشته ها مانند نفت و حتی رشته های انسانی کاربرد دارد.

مطالعات گسترده در علم کنترل باعث شده که انسان بتواند تجهیزات مختلف را به خوبی به کنترل خود در آورده و از آن ها به خوبی استفاده کند. مثلاً در یک کارخانه برای تولید یک محصول مکانیزه و با کیفیت نیاز به علم کنترل داریم تا بتوانیم بخش های مختلف را برای حداکثر راندمان به خوبی طراحی کنیم.

ترجمه تخصصی کنترل 

خدمات کافه ترجمه با بالاترین درجه کیفی

ترجمه تخصصی کتاب های مهندسی برق

دانشجویان و استادان دانشگاه همیشه در حال تحقیق و به روزرسانی مباحث علمی خود هستند. یکی از مهم ترین راه های کسب علم در حوزه های مختلف استفاده از کتب علمی – فنی جدید می باشد.

ترجمه تخصصی کتاب در حوزه برق توسط مترجمین تحصیلکرده مهندسی برق این امکان را برای شما فراهم می کند تا از جدیدترین و بروزترین منابع خارجی بهره مند شوید و در زمان های مختلف از آن ها استفاده نمایید. در این مجموعه، ترجمه کتاب با قیمت مناسب صورت می پذیرد.

ترجمه مقاله

دایره متون علمی در پیرامون این رشته به شدت گسترده است. این مقالات که معمولاً برای بهره مندی عموم در صفحات وب بارگذاری می شوند می توانند به زبان های مختلفی ارائه گردند. کافه ترجمه با استخدام مترجمین حاذق و مسلط به زبان های آلمانی ، فرانسوی ، انگلیسی ، اسپانیایی و .. پاسخگوی نیاز شما عزیزان برای ترجمه مقاله علمی در سریع ترین زمان می باشد. ترجمه تخصصی مقالات برق توسط دانش آموختگان این رشته مسلط به زبان مقصد با بالاترین درجه کیفی انجام می پذیرد.

سایر خدمات کافه ترجمه

 

برای ثبت سفارش ترجمه تخصصی برق ثبت نام نمایید