تازه های کتاب

قائم مقام انتشارات نیستان از ترجمه کتاب «زمان دست دوم» سوتلانا الکسیویچ برنده نوبل ۲۰۱۵ برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

مظفر شجاعی قائم مقام انتشارات کتاب نیستان از حضور این انتشارات با بیش از 600 عنوان کتلاب در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت:‌در سال گذشته ما بالغ بر 180 عنوان کتاب منتشر کردیم که از این میان 65 عنوان چاپ نخست است.

وی ادامه داد: تمامی آثار داود غفارزادگان‌، محمدرضا بایرامی و احمد دهقان از این پس از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر خواهد شد،‌ این هم شامل کتاب‌های تجدید چاپ است هم کتاب‌های جدید،‌ پیش از این چند اثر از این نویسندگان که در زمره تجدید چاپی‌ها بود،‌ برای نخستین‌بار از سوی نیستان منتشر شد، که در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد.

شجاعی افزود: انتشارات کتاب نیستان پروژه ترجمه از ادبیات روس را در دست انجام دارد که این پروژه در سال جاری به صورت جدی ادامه پیدا می‌کند،‌ از همین رو کتاب آقای گریشکاوتس و شش داستان و زمزمه‌های چرنوبیل پیش از این منتشر شده است که در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود،‌ هنمچنین رمان دیگری از «سوتلانا الکسیویچ» با عنوان «زمان دست دوم» برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ هم‌چنین ترجمه شش اثر دیگر از ادبیات معاصر روسیه در دست انجام است که به تدریج تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد،‌ ادبیات روسیه یکی از پرطرفدارترین‌ها در دنیاست، اما در ایران بیشتر ادبیات کلاسیک روسیه مطرح شده است و توجه چندانی به ادبیات معاصر روسیه نشده است، از همین رو ما بر ادبیات معاصر روسیه تمرکز کردیم و آثاری را که برنده جوایز ادبی بوده و در شمارگان وسیع در روسیه منتشر شده‌اند را انتخاب کرده‌ایم.

وی از عرضه پنج عنوان جدید از مجموعه اُ. هنری در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: علاوه بر این از این مجموعه «به نمایندگی از یک احمق» و «چرا نمی‌آیی با من زندگی کنی» پیش از این منتشر شده است که برای نخسیتن‌بار در نمایشگاه کتاب توزیع خواهد شد.

شجاعی هم‌چنین از عرضه رمان جدید نصرالله محمودزاده با عنوان آدم‌شو» در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت:‌این کتاب مجموعه داستانی متشکل از شش داستان کوتاه است که در 120 صفحه منتشر شده است.