معرفی برترین سایت ها مترجم آنلاین

​​​​​​​بر اساس تحقیقات انجام شده، برترین سرویس‌های آنلاین و اینترنتی ترجمه متن و تصویر معرفی شده‌اند. سیستم های آنلاین ترجمه ( مترجم آنلاین) درسال های اخیر با رفع عیوب خود توانسته اند کاربرانی بیشتری را جذب نمایند.

با توجه به اینکه روند استفاده کاربران عادی و غیر متخصص از سایت ها و سرویس‌های آنلاین  و اینترنتی بیشتر شده است، سرویس‌های ترجمه آنلاین و مترجم آنلاین از سوی شرکت های بزرگ تکنولوژی توسعه داده شده و در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند.

آمارهای انتشار یافته در سایت thepointsguy نشان دهنده آن است که کاربران به منظور ارتباط بهتر متون و سایت‌های مختلف و تبدیل زبان‌های خارجی به زبان مادری خود یا بالعکس، بیشترین استفاده را از سرویس‌های ترجمه معرفی شده در این مقاله را داشته اند.

۱. گوگل ترنسلیت(Google Translate ) : بهترین مترجم از دید کلی

این مترجم آنلاین قادر به  ترجمه کردن۱۰۰ زبان زنده دنیا را دارد، برای ترجمه وب سایت، تنها کاری که باید انجام داد کپی کردن متن در زبان مبدأ و سپس انتخاب زبان مقصد می‌باشد

گوگل با اجرای سیستم Google Neural Machine Translation کیفیت ترجمه ارایه شده را بهبود بخشیده است .

۲. بینگ مایکروسافت( Bing Microsoft ) : ساده‌ترین مترجم آنلاین

سرویس بینگ که از سوی شرکت مایکروسافت ارایه شده است، در نسخه‌های ویندوز و موبایل (اندروید و آی او اس) وجود دارد  از سرویس‌هایی هست که از سوی این غول تکنولوژی به منظور رقابت با سیستم ترجمه گوگل حمایت و پشتیبانی شده است.

۳. یاندکس ترنسلیت( Yandex Translate) : بهترین مترجم تصاویر و وب سایت‌ها

این اپلیکیشن که بیش از ۹۰ زبان زنده دنیا را ترجمه می‌کند، قادر است در حالت آنلاین زبان‌های مختلف را به یکدیگر ترجمه کند و در صورت مواجهه با وب سایت‌های خارجی زبان و مقالات انگلیسی می‌تواند درک ساده‌ای از آن را به شما ارائه کند.

۴. ریورسو( Reverso ): بهترین متجرم برای آموزش زبان

این سرویس نیز یکی دیگر از سرویس‌های ترجمه آنلاین است که همچون گوگل ترنسلیت قادر است به طور خودکار زبان‌های مختلف را به همدیگر ترجمه و تبدیل کند. از جمله مهمترین مزایای آن می‌توان به چک‌کننده هجی کلمات، انجام ترجمه بدون نیاز به کلیک کردن بر روی دکمه، امکان گوش دادن صوتی به متن مبدا و متن ترجمه شده، ارائه کیبورد مجازی بر روی صفحه نمایش برای بسیاری از زبان‌ها، امکان رتبه‌بندی اعتبار ترجمه‌های انجام شده به منظور اصلاح خدمات ترجمه اشاره کرد. از معایب این سیستم محدود بودن زیان های پیشتیبانی شده است .

۵. سیسترانت ( Systranet): بهترین مترجم آنلاین برای ترجمه فایل‌ها

سیسترانت نیز یک سرویس ترجمه دیگر به شمار می‌رود که نه تنها متن، بلکه فایل‌ها را نیز ترجمه می‌کند. فقط کافی است فایل موردنظر خود به فرمت ورد را آپلود کرده و منتظر ترجمه آن به زبان مقصد باشید، این سرویس برای ترجمه رزومه، ترجمه کاتالوگ و ترجمه اسناد و مدارک بسیار مناسب است.

مهم‌ترین نقص این سیستم عدم ترجمه به صورت خودکار، نیاز به ساخت یک حساب کاربری، عدم پشتیبانی از زبان فارسی اشاره کرد.

۶. اینترنت اسلنگ ( Internet Slang): بهترین مترجم متون نوشته شده به زبان عامیانه

همانطور که از اسم این سرویس ترجمه معلوم است، به منظور تبدیل متون نوشته شده به زبان عامیانه و اصطلاحات کوچه و خیابان توسعه و طراحی شده است.