مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز گفت: هم اکنون 12 هزار دانشجو IT در استان البرز مشغول تحصیل بوده که نیمی از آنها در دانشگاه‌های آزاد استان است.

غلامرضا حمیدی اظهار داشت: ورود به حوزه کسب و کارهای نوپا یکی از اقدامات بارز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اداره کل ارتباطات استان البرز در چند سال اخیر است که امیدواریم این روند ادامه یابد.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز افزود: به همین سبب مرکز توانمندسازی و تسهیلگری کسب و کارهای نوپا به همت این اداره کل و شهرداری کرج در باشگاه فرهنگی ورزشی میلاد ایجاد شد و هم اکنون بیش از 15 استارت آپ در این مرکز مستقر هستند.

 

حمیدی با بیان اینکه پشتیبانی از استارتآپ‌ها از اولویت‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز است، تصریح کرد: تا کنون 60 استارت آپ استان البرز تبدیل به شرکت شده و با ورود دانشگاه‌ها به حوزه کسب و کارهای مبتنی بر “IT” و ایجاد مراکز شتابدهی شاهد رونق هر چه بیشتر این بخش در آینده نزدیک هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه البرز دارای دانشگاه‌های متعدد دولتی و آزاد است و دانشگاه آزاد کرج یکی از دانشگاه‌های برتر در کشور و دارای رتبه خوبی در سطح بین‌الملل نیز است و جلساتی با این دانشگاه برگزار شده، عنوان کرد: هم اکنون 12 هزار دانشجو IT در استان البرز مشغول تحصیل بوده که نیمی از آنها در دانشگاه آزاد است.

 

حمیدی با بیان اینکه ارتباط حوزه فناوری و دانش بنیان با دانشگاه‌ها اهمیت زیادی دارد، اضافه کرد: دانشجویان مهارتهای لازم جهت ورود به بازار کار را ندارند که امیدواریم طی جلسات متعددی با سازمان فنی و حرفه‌ای به تفاهمی جهت آموزش این دانشجوها با هزینه اندک دست یابیم.