ترجمه متون حسابداری در تجارت بین‌المللی ، شرکت‌های چند ملیتی ، اجرای قوانین ، انجام تحقیقات بین‌المللی و بین‌فرهنگی مورد نیاز است. صورت‌های مالی و گزارش‌های سالانه ، موارد آموزشی و انتشار یافته‌های پژوهشی همگی نیاز به ترجمه دارند. ترجمه، فرآیند انتقال از مرزهای زبانی و فرهنگی است و صیانت از متون از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. در واقع ترجمه مقاله حسابداری یک فرآیند سیستماتیک شناسایی، ثبت، اندازه‌گیری، طبقه‌بندی، راستی‌آزمایی، خلاصه‌سازی، تفسیر و انتقال اطلاعات مالی است.

ترجمه مقاله حسابداری

حسابداری ، فرآیند نگهداری سوابق مالی است. این رشته شامل ثبت، گزارش و تجزیه و تحلیل سیستماتیک فعالیت های مالی (معاملات) یک شخص، تجارت یا سازمان می باشد. علاوه بر این، حسابداری به مشاغل اجازه می دهد تا نتایج خود را در مورد سود، زیان، بهره وری، روند فروش، هزینه ها و غیره بررسی کند.

حسابداری یک علم اطلاعاتی است که ما از آن برای جمع آوری، طبقه بندی و دستکاری اطلاعات مالی استفاده می کنیم. نه تنها شرکت ها، بلکه موسسات ، رستوران ها ، فروشگاه های زنجیره ای و بسیاری از نهادهای دیگر نیز با حسابداری آشنا هستند.

آژانس ترجمه تخصصی آنلاین « کافه ترجمه » ، با بهره مندی از مترجمان برتر خدمات مربوط به « ترجمه مقاله حسابداری ، ترجمه اسناد ، سوابق مالی و مالیاتی و … » را با بالاترین درجه کیفی ارائه می دهد. 

مشاهده لیست قیمت ترجمه

نقش حسابدار در ترجمه مقاله حسابداری

متخصصان حسابداری مسئول تعیین سود کلی یک سازمان هستند. آن ها همچنین می توانند نقدینگی سالانه را تعیین کنند. در واقع، حسابداران احتمالاً بیش از هر کس دیگری در مورد عملکرد یک شرکت می دانند.

حسابداری برای تصمیم گیری بسیار مهم است. بدون این فرآیند، امکان تصمیم گیری کوتاه مدت و بلندمدت برای کسب و کارها عملاً غیرممکن خواهد بود. صاحبان مشاغل و شرکاء با استفاده از این نوع داده ها، تصمیم خواهند گرفت که چقدر برای بازاریابی، تحقیق و توسعه و سرمایه‌گذاری مجدد هزینه کنند.

ترجمه حسابداری

تعریف محاسبه 

براساس Business Dictionary ، حسابداری عبارت است از “عمل و مجموعه دانشی که در درجه اول به روش های ثبت معاملات، نگهداری سوابق مالی، انجام حسابرسی های داخلی، گزارش و تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی به مدیریت، و مشاوره در مورد مسائل مالیاتی مربوط می شود.”

طبق گفته کالج بازرگانی ساندرز موسسه فناوری روچستر در نیویورک: «حسابداری یکی از قدیمی ترین و معتبرترین حرفه ها در جهان است و حسابداران را می توان در هر صنعتی از سرگرمی گرفته تا پزشکی یافت. این یکی از ضروری ترین خطوط کار روی کره زمین است.»

ما گاهی از حسابداری به عنوان “زبان تجارت” یاد می کنیم. این شغل، نتایج فعالیت های اقتصادی یک شرکت را اندازه گیری می کند. حسابداران داده ها را به طیف وسیعی از کاربران از جمله مدیریت شرکت، سهامداران و شرکاء منتقل می نمایند.

نقش مترجم در ترجمه مقاله حسابداری

بازگردانی مطالب حسابرسی نیز همچون سایر حوزه های تخصصی ، نیازمند استفاده از یک مترجم متخصص و آشنا به این رشته می باشد. در این حوزه اصطلاحات و واژه های تخصصی زیادی مطرح می شود که بدون دانش فنی امکان بازگردانی آن وجود ندارد.

یک مترجم حسابدار باید از دقت بالایی برخوردار بوده، در ارائه ارقام و اعداد صادق باشد و به درستی تجزیه و تحلیل های موجود در نمودارها را از زبانی به زبان دیگر منتقل سازد. 

ریشه شناسی کلمه “حسابداری”

واژه ” ‘accounting’:حسابداری” از اسم “‘account’:حساب” گرفته شده است. در فرانسوی قدیم “acont” به معنای “پرداخت پایانی” بوده است. اصطلاح فرانسوی قدیمی از لاتین “computus” به معنای “محاسبه” آمده است.

 تاریخچه حسابداری

حساب و کتاب را می توان در تمدن های باستانی هزاران سال گذشته ردیابی کرد. مورخان اقتصادی می گویند شواهدی وجود دارد که محاسبه از پنج هزار سال پیش در بین النهرین باستان مشاهده شده است.
مورخان می گویند که احتمالاً حسابداری در کنار توانایی ما برای نوشتن کلمات، شمارش اعداد و شروع استفاده از پول توسعه یافته است. شواهدی وجود دارد که حسابداری اولیه در ایران باستان دیده شده و مصریان باستان سیستم حسابرسی اولیه داشته اند. در واقع حتی بابلی ها نیز چهار هزار سال پیش، یک سیستم حسابرسی اولیه داشته اند.

امپراتور روم آگوستوس در طول زندگی خود به اطلاعات مالی دقیق دسترسی داشت. او از 27 قبل از میلاد تا 14 بعد از میلاد حکومت کرد. اروپای قرون وسطی شاهد ظهور حسابداری دوطرفه بود. در این دوره حسابداری به دو دسته مدیریت و حسابداری مالی تقسیم شد. در واقع این دو نوع حسابداری با توسعه شرکت های سهامی همزمان شد. انگلستان، حسابداری را به عنوان یک حرفه سازمان یافته در قرن نوزدهم مطرح کرد. نهادهای حرفه ای محلی در انگلستان ادغام شدند و مؤسسه حسابداران خبره در انگلستان و ولز را در سال 1880 تشکیل دادند.

ترجمه حرفه ای از خدمات کافه ترجمه 

در حوزه برق توسط مترجمین تحصیلکرده مهندسی برق این امکان را برای شما فراهم می کند تا از جدیدترین و به روزترین منابع خارجی بهره مند شوید و در زمان های مختلف از آن ها استفاده نمایید. در این مجموعه، ترجمه کتاب با قیمت مناسب صورت می پذیرد.

برای ثبت سفارش ترجمه مقاله حسابداری ثبت نام نمایید!

سایر خدمات کافه ترجمه