رییس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس شورای اسلامی گفت: دستاورد دولت روحانی در حوزه فضای مجازی این است که تا امروز توانسته این فضا را به خوبی مدیریت کند تا گردش اطلاعات بیشتری انجام گیرد.

نقل از ایرنا: رمضانعلی سبحانی فر روز سه شنبه در خصوص سخنان اخیر رییس جمهوری در نخستین اجلاس ملی گزارش اجرای حقوق شهروندی درباره حوزه فضای مجازی افزود: این در شرایطی است که گاه تخریب هایی علیه دولت یا جاهای دیگر در این فضا صورت می گیرد.

افرادی هستند که به درستی از این فضا استفاده نمی کنند ولی غالبا حوزه فضای مجازی، فضای بسیار مفیدی است که هم گردش اطلاعات در آن صورت می گیرد و هم به واسطه وجود این فضا شفاف سازی ایجاد می شود.

نماینده سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن همچنین گفت: این تصور که تنها وزیر ارتباطات یا دولت در خصوص فیلترینگ تصمیم گیری می کند تصور درستی نیست و در خصوص فیلترینگ تنها کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه که در ماده 22 قانون جرائم رایانه ای پیش بینی شده است تصمیم می گیرد.

وی افزود: در این کارگروه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای یک رای است و رییس کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس که در این دوره بر عهده من و همچنین سایر اعضا است نیز یک رای دارد . پس نمی توان مسئولیت فیلترینگ را بر عهده دولت گذاشت.

سبحانی فر گفت: طبق قانون پرونده ها در نشست کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح و در بین 13 عضو آن رای گیری می شود و در خصوص فیلترینگ یا عدم فیلترینگ تصمیم گیری می شود.