مهندسی مکانیک شامل طراحی و ایجاد مجموعه وسیعی از محصولات، از اقلام معمولی خانگی مانند لوازم آشپزخانه گرفته تا هواپیما یا اعضای مصنوعی بدن می باشد. این رشته بسیار گسترده است و دارای زیر شاخه های رباتیک، ترمودینامیک ، نانوتکنولوژی و ساخت بوده که هریک موضوعات مختلفی نظیر علم مواد، مکانیک سیالات، تئوری کنترل، مهندسی زیستی و انتقال حرارت را دربرمی گیرند.
طی سالیان اخیر مقالات علمی زیادی در سراسر جهان منتشر شدند که برای بهره مندی از آن ها نیاز به فرآیند بازگردانی می باشد. از این رو ترجمه تخصصی مکانیک به عنوان یکی از مهم ترین شاخه های فن ترجمه یاد می شود و انجام آن باید توسط یک فرد متخصص در این حوزه صورت پذیرد.

ترجمه تخصصی مکانیک

رشته مکانیک را با اصطلاحات فنی ویژه، می توان از سایر رشته ها متمایز نمود. در یک مطلب علمی مکانیک، با تعداد زیادی از لغات تخصصی پیچیده ، ارقام و اعداد ، فرمول ها و عبارات فنی مواجه خواهید شد که ترجمه آن تنها باید توسط یک فرد مطلع و آگاه به این عبارات صورت پذیرد. به همین دلیل مترجم باید در این رشته تحصیلات آکادمیک داشته باشد.
یک مترجم مبتدی که در رشته دیگری تحصیل کرده است زمانی می تواند در این فن موفقیت کسب کند که با گرایش های مختلف آن آشنا شود، مطالعات زیادی داشته باشد و دانش خود را دائماً به روز نماید.

دلیل اهمیت مهارت مترجم در ترجمه تخصصی مکانیک چیست؟ 

عجین شدن این رشته در بسیاری از چالش ها و نوآوری ها در زمینه های مختلف، به این معنی است که آموزش مهندسی مکانیک همه کاره است. برای پاسخگویی به این تقاضای گسترده، مهندسان مکانیک ممکن است یک جزء، یک ماشین، یک سیستم یا یک فرآیند را طراحی کنند. این از ماکرو تا میکرو، از بزرگ‌ترین سیستم‌ها مانند ماشین‌ها و ماهواره‌ها تا کوچک‌ترین اجزا مانند سنسورها و سوئیچ‌ها را شامل می‌شود. هر چیزی که نیاز به ساخت دارد – در واقع، هر چیزی که دارای قطعات متحرک باشد – به تخصص یک مهندس مکانیک نیاز دارد. به همین دلایل ترجمه تخصصی مکانیک از اهمیت زیادی برخوردار است و باید توسط یک مترجم با اطلاعات به روز و کارآزموده انجام پذیرد.

ترجمه تخصصی مکانیک

گرایش های مختلف رشته مکانیک

رشته مکانیک چندین گرایش دارد که عبارتست از:

رباتیک

مهندس مکانیکی که در زمینه رباتیک کار می‌کند، قادر است ماشین‌ها و دستگاه‌هایی را طراحی کند که با محیط اطراف خود در تعامل هستند و از راه دور کار می کنند. ربات‌ها می‌توانند شامل ماشین‌های ساده یا مدل هایی با خلاقیت‌های پیچیده که وظایف تکراری را در محیط‌های تولیدی انجام می‌دهند، شوند.
همچنین میان مدل هایی که کارهای خطرناکی را انجام می دهند یا نمونه هایی که حرکات ظریف‌تر، مانند حرکت دادن اندام را برعهده دارند، متغیر باشند. یک مهندس رباتیک، ممکن است در بسیاری از صنایع مختلف از جمله کشاورزی و حمل و نقل کار کند.

ترجمه تخصصی مکانیک

ترمودینامیک

تمرکز این گرایش بر روی انرژی و سیستم های موجود برای حفظ و تبدیل آن برای استفاده های مختلف است. به عنوان مثال، می توان سیستم هایی طراحی کرد که حرارت را به انرژی مکانیکی تبدیل کند. (انرژی زمین گرمایی) همچنین می توان از دانش فرد در زمینه انتقال حرارت و مکانیک سیالات برای کمک به طراحی نیروگاه ها، سیستم های محرکه یا سیستم های تبرید و تهویه مطبوع استفاده نمود.

نانوتکنولوژی

مهندسان فناوری نانو، اتم‌ها و مولکول‌های اندازه‌گیری شده در نانومتر یا یک میلیاردم متر را برای استفاده در تولید و مدل‌سازی دستکاری می‌کنند. دانش فرد در اصول مهندسی مکانیک با گرایش نانو ، در حل مسائل در مقیاس بسیار کوچک خواهد بود. جایی که مواد به دلیل اندازه شان، ممکن است رفتار متفاوتی داشته باشند.

ساخت (دنیای کامپوزیت ها)

کامپوزیت ها حوزه دیگری هستند که در آن دستکاری مواد، فرصت های جدید تولید را فراهم می آورد. با ترکیب مواد با ویژگی‌های مختلف به روش‌های نوآورانه، می‌توان بهترین هر ماده را یافت و راه‌حل‌های جدیدی پیدا کرد.
CFD به مهندسان مکانیک این فرصت را می دهد که جریان های سیال پیچیده را که با الگوریتم ها تجزیه و تحلیل می شوند، مطالعه کنند. این امکان مدل سازی موقعیت هایی را فراهم می کند که قبلا غیرممکن بوده اند.

کافه ترجمه | ترجمه تخصصی مکانیک

کافه ترجمه با استخدام مترجمین تخصصی مکانیک و گرایش های آن این اطمینان را به شما می دهد که ترجمه تخصصی و بدون اشتباه ساختاری را به شما ارائه دهد.

خدمات ترجمه تخصصی مکانیک

ترجمه مقاله

مانند دیگر رشته های تحصیلی بیشتر مقاله های مکانیک به زبان انگلیسی می باشد و برای بهره گیری از مقاله های علمی باید به زبان فارسی ترجمه شوند. ترجمه تخصصی مقاله مکانیک توسط دانش آموختگان این رشته مسلط به زبان انگلیسی انجام خواهد شد تا بهترین بهره برداری از متون علمی برای شما فراهم شود. در صورت نیاز به ترجمه به سایر زبان ها این امر با بالاترین درجه کیفی صورت می پذیرد.

ترجمه مقاله ISI مکانیک 

فارغ التحصیلان رشته مکانیک برای بالابردن رتبه علمی خود نیاز دارند تا مقالات خود را در مجلات علمی ISI ثبت کنند و در ژورنال های معتبر چاپ نمایند . یکی از مهم ترین پیش نیازهای اکسبت و چاپ مقالات آی اس آی، ترجمه تخصصی آن می باشد.
ترجمه تخصصی مقالات آی اس آی فارسی مکانیک به زبان های مختلف نظیر انگلیسی، آلمانی ، فرانسه و … توسط مترجمین حرفه ای و تحصیلکرده در رشته مکانیک این امکان را به شما می دهد تا بدون دردسر مقالات علمی خود را از فارسی به سایر زبان ها ترجمه نمایید. ترجمه آی اس آی با بهترین کیفیت و در زمان مقرر صورت می پذیرد.

ترجمه تخصصی کتاب های مهندسی مکانیک

استادان دانشگاه همیشه در حال تحقیق و بروزرسانی علمی خود هستند. یکی از مهم ترین راه های کسب علم در حوزه های مختلف استفاده از کتب علمی – فنی به روز می باشد.

ترجمه تخصصی کتاب در حوزه مکانیک توسط مترجمین تحصیلکرده مهندسی مکانیک این امکان را برای شما فراهم می کند تا از جدیدترین و بروزترین کتاب های مکانیک خارجی بهره مند شوید و در دانشگاه و پرورش دانشجویان از آن ها استفاده نمایید. ترجمه کتاب با قیمت مناسب صورت می پذیرد.

بروشور و کاتالوگ های فنی

برای استفاده صحیح از یک دستگاه یا ماشین آلات در کارخانه و کارگاه نیاز به مطالعه کامل و دقیق کاتالوگ آن توسط اپراتورها می باشد. ترجمه کاتالوگ و بروشور باعث افزایش طول عمر دستگاه و بهره وری آن می گردد. مترجمین مکانیک می توانند با ترجمه دقیق و تخصصی بروشور دستگاه ها، نصب و بهره برداری از دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی را آسان تر نمایند.

 

برای ثبت سفارش ترجمه مکانیک کلیک کنید