پیشرفت تکنولوژی همانند دیگر زمینه ها در زمینه کشاورزی هم سیر تحول بزرگی را پیموده و فناوری‌های نوین باعث کاهش بسیاری از ضایعات و افزایش بهره‌وری در زمینه کشاورزی شده است . ماهم باید بکوشیم با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید، به هوشمند کردن هرچه بیشتر حوزه کشاورزی روی آوریم.

در صنایع کشاورزی، راه‌های زیادی برای مدیریت مزرعه وجود دارد و استراتژی‌های مختلف برای مدیریت یک مزرعه می‌تواند از طریق انواع نرم‌افزارهای کشاورزی اجرا شود.

در بازار اپلیکیشن های مختلفی برای کشاورزی وجود دارد و هر روز صدها نرم‌افزار جدید نیز به آنها اضافه می‌شود.

در این مقاله ما سعی کردیم تعدادی از پرکاربردترین نرم افزار های این حوزه را به شما معرفی نماییم

Totheshelf

این نرم‌افزار تولیدکنندگان را به خریداران و بالعکس ارتباط می دهد. این نرم‌افزار یک شبکه جهانی از محصولات کشاورزی برای خریداران و فروشندگان ایجاد کرده است. کشاورزان، تعاونی‌ها، عمده‌فروشان، کارگزاران، واردکنندگان، صادرکنندگان، صنایع، خرده‌فروشان و هر کس که نقشی در تولید گیاه و دام دارد، می‌توانند این برنامه را دانلود کنند و به‌دنبال مشتریان یا شرکای جدید باشند. این نرم‌افزار در تمامی کشورها و به دو زبان انگلیسی و یونانی در دسترس است.

Climate App

نرم‌افزار آب و هوا به تولیدکنندگان کشاورزی برای پیگیری تغییرات دما کمک می‌کند. این نرم‌افزار نقشه‌هایی که در دماهای بیشینه و کمینه و دمای خاک نشان می‌دهد را منتشر می‌کند.

هدف این نرم‌افزار آگاهی تولیدکنندگان از محدوده‌های دمایی است که می‌تواند تولید را تحت تأثیر قرار دهد. در حال حاضر در صفحه اصلی نرم‌افزار آب و هوا پنج گزینه بیشینه دمای روز گذشته، کمیته دمای روز گذشته، میانگین دمای خاک در هفت روز گذشته، دمای خاک در طول یک روز، میزان کل بارش در یک روز دیده می‌شود.

Agrivi

نرم‌افزار Agrivi با فراهم آوردن بهترین روش تولید برای بیش از 60 محصول، به کشاورزان کمک می‌کند محصولات خود را توسعه داده و بازده مزرعه را بالا ببرند. این برنامه امکان مدیریت مزرعه را از طریق برنامه‌ریزی، نظارت و ردیابی تمامی فعالیت‌ها ازجمله کنترل بر وضعیت مالی، هزینه‌ها، فروش و… را به بهترین نحو ممکن فراهم می‌آورد. با استفاده از این برنامه همچنین می‌توانید وضعیت انبار را کنترل کرده، در عین حال از جدیدترین اخبار هواشناسی، گزارش‌های سالانه آب و هوای مربوط به منطقه زراعی و هشدارهای تشخیص ریسک بیماری‌ها و آفات محصولات آگاهی یابید.

Machinery Guide

راهنمای ماشین‌آلات به شما اجازه می‌دهد از گوشی یا تبلت خود به‌عنوان یک سیستم دقیق GPS تراکتور استفاده کنید. این برنامه از نخستین برنامه‌های نرم‌افزار راهنمایی است که به‌عنوان یک برنامه کشاورزی دقیق و با استفاده از آنتن کار می‌کند. این آنتن قادر به دریافت و پردازش اصلاحات رایگان است و می‌توان آن را برای هرگونه فعالیت کشاورزی که توسط تراکتور و بادگیر ماشین‌آلات کشاورزی ازجمله بذرپاش، کودپاش و سم‌پاش صورت می‌گیرد، استفاده کرد. این نرم‌افزار مناسب استفاده برای اندازه‌گیری‌های زمین نیز است.

Farmeron

نرم‌افزار مدیریت گله. این نرم‌افزار به شمار این امکان را می‌دهد که با اضافه کردن فهرست حیوانات به ارزیابی میزان تولید، عملکرد اقتصادی و خرید و فروش بپردازید و همچنین قادر به بررسی ارزش غذایی، ابزار بهینه‌سازی کیفیت، هزینه مصرف خوراک روزانه حیوانات باشید.

eFarmer

eFarmer، یک اپلیکیشن ساده و کاربردی در زمینه کشاورزی است که به شما اجازه می‌دهد نقشه‌های مربوط به مزرعه را ایجاد کرده تا از این طریق بتوانید پیشینه محصولات کاشته و برداشت شده هر قسمت را نگهداری کرده، وظایف مربوط به هر بخش را تعیین و موقعیت تمامی ابزار و تجهیزات لازم در مزرعه را مشاهده کنید.

با استفاده از اپلیکیشن نه‌تنها می‌توانید به نقشه کامل مزرعه دسترسی داشته و مرز مزرعه را در ارتباط با سیستم GPSتان مشخص کنید، بلکه قادر خواهید بود که اطلاعات مربوط به هر بخش را ذخیره کرده و جزئیات عملیات انجام‌شده (برداشت محصول، کاشت بذر، شخم زدن و…) را مورد بررسی قرار داده و بر کارها و فعالیت‌های روزانه خود نظارت کنید. امکان وارد کردن اطلاعات مربوط به بذر، حشرات و آفات گیاهی از دیگر قابلیت‌هایی است که در این نرم‌افزار فراهم آورده شده است.

John Deere Farm Manager

John Deere Mobile Farm Manager یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کاربردی است که امکان مدیریت تمامی ابعاد مزرعه را برای شما فراهم می‌آورد. با استفاده از این برنامه می‌توانید به تمامی داده‌های کشاورزی خود دسترسی داشته، گزارش‌های سالانه مربوط به هر نقشه را مطالعه کرده و اطلاعات ذخیره شده مربوط به نوع و وضعیت خاک زمین را مشاهده کنید. به‌عنوان یک کشاورز این برنامه به شما اجازه می‌دهد از طریق GPS گوشی هوشمند یا تبلتتان موقعیت خود را در مزرعه بیابید، اسناد و اطلاعات مربوط به وضعیت خاک هر قسمت را از طریق نمونه‌گیری ثبت کرده، در صورت نیاز با مشاوران مورد اعتمادتان به اشتراک بگذارید و یا با عکس و یادداشت‌برداری تمامی عملیات لازم برای هر قسمت را تعیین کنید. اپلیکیشن John Deere Mobile Farm Manager نیز به طور کامل رایگان بوده است.

Yara CheckIT

نظارت بر سلامت محصولات کشاورزی یکی از کاربردهایی است که با توجه به مشکلات زیست‌محیطی که سیاره‌ ما به آنها دچار شده است امروزه خواستار بسیاری دارد. در این بین حفظ سلامت مزرعه و محصولات بیشتر برای کشاورزان یک چالش محسوب می‌شود. این اپلیکیشن با فراهم آوردن داده‌ها و محصولات متداول بازار و امراض آفت مربوط به هر یک شما در شناسایی مشکلات موجود در مزرعه یاری رسانده، در عین حال توصیه‌های لازم برای ریشه‌کن کردن و مقابله با این آفات را در اختیارتان قرار می‌دهد.

FarmLogs

اپلیکیشن FarmLogs یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی موجود برای مزرعه‌داران و کشاورزان است. این اپلیکیشن کاربردی امکان فهرست‌بندی وظایف، ردیابی تاریخچه بارش باران، برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی فصلی را فراهم آورده در عین حال قابلیت‌های بسیاری برای مدیریت انبار را برای شما فراهم می‌آورد. با استفاده از FarmLogs وظایفی چون: کاشت، کوددهی و برداشت به‌سرعت و دقت از طریق سیستم GPS گجت شما ثبت و ردیابی خواهد شد.

Seeding Rate Calculator

با استفاده از اپلیکیشن Seeding Rate Calculator می‌توانید حداکثر بذر مورد نیاز برای تولید یک جمعیت گیاهی را تخمین بزنید. به این منظور کافی است تعداد گیاهان، وزن شناخته شده، درصد جوانه‌زنی و مرگ و میر را برای محاسبه نرخ بذر وارد کنید.

Climate Basic

Climate Basic یکی دیگر از اپلیکیشن‌های کاربردی مختص کشاورزان و علاقمندان به این حرفه است که امکان ردیابی لحظه‌ای اطلاعات زمان، وضعیت جاری و آینده آب و هوا، وضعیت خاک و میزان رشد محصولات را فراهم می‌آورد. با استفاده از این برنامه همچنین می‌توانید یادداشت‌برداری کرده و یا هر قسمت زمین را برای مورد خاصی علامت‌گذاری کنید./

برای ثبت سفارش ترجمه تخصصی کشاورزی کلیک کنید