سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی از ساماندهی پیامک های تبلیغاتی ارسالی با شماره‌های شخصی برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شود.

سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات مشترکان تلفن همراه پیامک های تبلیغاتی است، گفت: پیامک های تبلیغاتی ارسالی از سوی شماره‌های موبایل شخصی برای مشترکان تلفن همراه تا پایان مهر ماه ساماندهی می‌شود.

سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به تاکید آذری جهرمی در رابطه با پیامک های تبلیغاتی، گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی نسبت به ساماندهی وضعیت پیامک های تبلیغاتی تاکید بسیار زیادی دارند به همین دلیل ساماندهی پیامک های تبلیغاتی با شماره‌های شخصی در دستور کار سازمان تنظیم قرار گرفته است.

فلاح جوشقانی ادامه داد: نیاز است تا پیامک های تبلیغاتی ارسالی از سوی شماره‎های شخصی برای مشترکان ساماندهی شود؛ به همین دلیل ارتقای سامانه ۱۹۵ و راه‌اندازی بخش دریتافت شکایات به صورت پیامک ضرروی است تا مشترکان تلفن همراه بتوانند شماره تبلیغ کننده و پیامک تبلیغاتی را به سامانه ۱۹۵ اطلاع دهند.

ساماندهی پیامک‌ های تبلیغاتی با سانه ۸۰۰#

وی افزود: رگولاتوری توانسته تا با ایجاد سامانه ۸۰۰#  به صورت جدی پیامک‌ های تبلیغاتی ارسالی از سوی سامانه‌های ارسال پیام کوتاه با سر شماره‌های مختلف که برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شود را ساماندهی و مدیریت کند تا باعث مزاحمت برای کاربران نشود.

ساماندهی پیامک‌ های تبلیغاتی در کسب و کارهای جدید

فلاح جوشقانی در رابطه با پیامک های تبلیغاتی از سوی استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای جدید خاطر نشان کرد: در حال حاضر مسئله تبلیغات پیامکی کسب و کارهای جدید و این شیوه از تبلیغات در رگولاتوری در حال بررسی است تا سامانه‎ای ایجاد و طراحی شود تا مشترکان تلفن همراه بتوانند نسبت به استفاده یا عدم استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی این کسب و کارها حق انتخاب داشته باشند.

وی یادآور شد: در صورتی که نیاز باشد، مقررات برای تبلیغات پیامکی برای کسب و کارهای جدید تدوین و به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال می‌شود.