رشته هنر یکی از رشته های پُرطرفدار گروه علوم انسانی می باشد. این رشته سالانه صدها فارغ التحصیل در سراسر کشور دارد و کارایی آن در تمامی زمینه های زندگی روزمره مشاهده می شود. ترجمه تخصصی هنر ، یکی دیگر از مهم ترین خدمات آژانس ترجمه تخصصی آنلاین کافه ترجمه می باشد که به صورت کاملاً حرفه ای براساس معیارهای روز صورت می پذیرد.

ترجمه تخصصی هنر 

فرآیند ترجمه هریک از رشته های دانشگاهی و آکادمیک نیازمند دانش تخصصی آن گرایش خاص می باشد. بنابراین فوکوس مترجم بر روی دایره لغات تخصصی هر گرایش می تواند بر خروجی ترجمه تأثیر زیادی بگذارد.

این موضوع در رابطه با رشته هنر نیز صادق است. به طور مثال اگر مترجم، فارغ التحصیل رشته فنی مهندسی مکانیک باشد ولی قصد ترجمه تخصصی یک متن هنری مثلاً در گرایش کتابت و نگارگری را داشته باشد ، به طور حتم برخی از تعابیر و عبارات موجود در متن برای او ناملموس خواهد بود. از این رو ممکن است به درستی پیغام و مفهوم کلمه یا عبارت تخصصی منتقل نگردد، زیرا مترجم درک درستی از آن عبارت ندارد.

پس هماهنگی رشته تحصیلاتی مترجم با محتوای متن دریافتی ضرورت زیادی دارد. باید اذعان داشت که مهارت مترجم یک شبه به‌دست نمی‌آید اما پس از مدت کوتاهی دایره لغات و واژگان تخصصی مترجم در طی کار افزایش پیدا می‌کند. داشتن تخصص و تجربه برای مترجم متخصص هنر یک امر الزامی محسوب می‌گردد.

کافه ترجمه با بهره مندی از مترجمان خبره و باتجربه در کلیه رشته های هنر و زیرگروه های مرتبط با آن ، ارائه دهنده خدمات زیر با بالاترین کیفیت می باشد:

ترجمه تخصصی هنر

رشته تخصصی هنر چیست؟

هنر یا ART که هنرهای زیبا نیز نامیده می‌شود، شامل شیوه‌های بیانی که از مهارت یا تخیل در خلق اشیا، محیط‌ها یا تجربیات زیبایی‌شناختی استفاده می‌کنند بهره می گیرد و به راحتی می‌توان آن را با دیگران به اشتراک گذاشت. به عبارتی دیگر هنرهای زیبا به هنرهای تجسمی اطلاق می شود که در درجه اول برای زیبایی و معنا تولید می شوند. هنرهای زیبا تعداد زیادی زیرمجموعه دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. جالب است بدانید همه ساله گرایش های جدیدتری به دانشگاه های معروف دنیا اضافه می شود و هنرجویان زیادی را به خود جلب می نماید.

ترجمه تخصصی هنر

7 شاخه اصلی رشته هنر چیست؟

  • نقاشی یا گرافیک
  • مجسمه سازی
  • معماری
  • باستان شناسی
  • تئاتر و سینما
  • موسیقی
  • عکاسی

هریک از این رشته ها شامل چندین گرایش مختلف می باشند که ورود به هر حوزه ، شما را به دنیای جدیدی وارد می سازد. به طور مثال  بخش معماری اغلب شامل طراحی فضای داخلی بوده یا بخش تئاتر و سینما شامل عروسک گردانی ، انیمیشن سازی ، بازیگری ، کارگردانی و … می باشد.

فیلد گرافیک شامل طراحی حول ارتباط بصری بین برندها ،شرکت ها و مخاطبان هدف آن ها می چرخد. ویژگی های کیفی یک محصول یا یک تبلیغ به صورت گرافیکی طراحی شده است تا با مخاطب ارتباط برقرار کند و چشم او را به چیزی که به او نشان می دهید جلب نماید.

4 دسته اصلی سبک های هنری کدامند؟

چهار جنبش محبوب هنری عبارتند از سوررئالیسم، امپرسیونیسم، رئالیسم و ​​اکسپرسیونیسم انتزاعی. فلسفه های زیادی وجود دارد که هنگام خلق هنر استفاده می شود که اغلب در جنبش های مختلف طبقه بندی می شوند.

در رشته هنر چه می خوانید؟

هنر ؛ مباحث اصلی علوم انسانی و علوم اجتماعی را دربر می گیرد. علوم اجتماعی به طور گسترده بر معنای انسان بودن تمرکز می‌کند و استفاده از هنرهای نمایشی و تجسمی برای یادآوری این امر مهم در جامعه گسترش یافته است.

بهترین شغل برای هنرجویان هنر چیست؟

مسیرهای شغلی زیادی در هنر و طراحی وجود دارد. حوزه وسیعی از موضوعات، از تاریخ هنر گرفته تا طراحی داخلی و تصویرسازی را در بر می گیرد. حرفه ای ها معمولاً تمرکز خاصی را در کالج انتخاب می کنند و مهارت های خود را برای آن صنعت خاص تقویت می کنند.

40 شغل درآمدزا پس از فارغ التحصیلی در جریان هنر به ثبت رسیده اند که می توان به تعدادی از آن ها اشاره نمود:

  • طراح لباس
  • مترجم
  • طراح ارتباطات بصری
  • عکاس خبری و صنعتی
  • نوازندگی
  • مسئول فنی پروژه
  • هنرهای دیجیتالی و تلویزیونی
  • ساخت طلا و جواهر
  • و …

چه هنری در حال حاضر محبوب تر است؟

گرایش های رشته هنر امروزی که معمولاً به عنوان هنر معاصر شناخته می شود، معمولاً جزء محبوب ترین گرایش ها به شمار می روند. هنر معاصر ، سبک های بسیاری از جمله مدرن، انتزاعی، امپرسیونیسم، پاپ، کوبیسم، سورئالیسم، فانتزی، گرافیتی و فوتورئالیسم را در بر می گیرد. رسانه های محبوب امروزی ترکیبی از نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی و هنر دیجیتال می باشند.

ممکن است در هریک از سبک ها نیاز به ترجمه تخصصی احساس شود. آشنایی مترجم عمومی با هریک از این سبک ها کار ساده ای نیست ، لذا ترجمه تخصصی هنر تنها باید توسط فرد آشنا به هریک از این سبک ها صورت پذیرد.

ترجمه تخصصی گرایش های هنری در کافه ترجمه

لازم است بدانید که موسسه مترجمی « کافه ترجمه » برای هریک از گرایش های رشته هنر ، مترجم متخصص در آن حوزه را انتخاب می نماید. بعد از مشخص شدن مترجم ، شما با استفاده از گزینه « نمونه ترجمه رایگان » می توانید قسمتی از متن خود را در اختیار ایشان قرار دهید. متن در زمان معینی ترجمه و برای شما ارسال می گردد. در صورتی که از محتوای متن ترجمه شده رضایت داشتید ، باقی متن را در اختیار مترجم قرار خواهید داد. در طول ترجمه می توانید با مترجم موردنظر در ارتباط باشید و نقطه نظرات خود را به او منتقل سازید.

کیفیت متن ترجمه شده به دلیل تخصصی بودن مترجمان کافه ترجمه بالاست و مسلماً رضایت شما عزیزان را در برخواهد داشت!

شما می توانید با خیالی آسوده سفارش خود را ثبت نمایید. متن شما از فارسی به زبان های مختلف انگلیسی ، فرانسوی ، اسپانیایی ، آلمانی ، عربی ، کردی ، ترکی و … و بالعکس با قیمتی مناسب ترجمه خواهد شد.