شیمی، مطالعه ترکیب مواد مختلف و نحوه واکنش آن ها با یکدیگر است. بسیاری از دانشمندان در محیط های آزمایشگاهی با استفاده از تجهیزات و رایانه برروی جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های واکنش‌های شیمیایی مطالعه می کنند. شیمیدان‌ها با ارائه اکتشافات علمی و بهینه سازی بسیاری از محصولاتی که مردم روزانه استفاده می کنند، به بهبود زندگی کمک می نمایند. نیاز به ترجمه مقاله شیمی ، کتاب و متون برای بسیاری از دانشجویان، اساتید و سازمان ها، ضرورت دارد. لذا ترجمه تخصصی شیمی توسط یک مترجم کاربلد بسیار حائز اهمیت است!

ترجمه مقاله شیمی

رشته شیمی مملوء از مفاهیم و عبارات تخصصی است که فرآیند بازگردانی آن به سایر زبان ها جزء از عهده یک فرد تحصیلکرده در این رشته برنخواهد آمد. به همین دلیل نمی توان از یک مترجم عمومی، انتظار بهترین ترجمه در این حوزه را داشته باشیم.

ترجمه مقاله شیمی و کتب تخصصی هریک از گرایش های این رشته پایه، توسط مترجمان کارآزموده و حرفه ای آژانس ترجمه تخصصی آنلاین « کافه ترجمه » صورت می پذیرد. 

ترجمه مقاله شیمی

انتخاب مترجم دلخواه از تسهیلات کافه ترجمه

اگر از مشتریان سابق ما هستید و تعدادی از مترجمان این مجموعه سابقه همکاری با شما را داشته اند، برای دفعات بعدی نیز می توانید ترجمه خود را به مترجم دلخواه خود بسپارید. اگر برای نخستین بار است که این مجموعه را برگزیده اید ، انتخاب مترجم را به ما بسپارید! کارشناس فنی مجموعه با بررسی متن ارائه شده ، مترجم را براساس سطح محتوا انتخاب می نماید. بهتر است بدانید کلیه مترجمان حاضر در این مرکز ، از تحصیلات آکادمیک در رشته های مختلف برخوردارند. همچنین برروی زبان های مختلف نظیر آلمانی ، فرانسوی ، چینی ، روسی ، کردی ، عربی ، اسپانیایی و .. اشراف کامل دارند.

ارتباط با مترجم در حین انجام فرآیند ترجمه مقاله شیمی 

شما عزیزانی که « کافه ترجمه » را برگزیده اید، در طول مدت زمان انجام این فرآیند می توانید با مترجم موردنظر ارتباط داشته باشید و نقطه نظرات خود را به او ارائه دهید و از نظرات ایشان استفاده کنید.

هدف رشته شیمی 

رشته شیمی که بین زیست شناسی و فیزیک قرار دارد، گاهی علم مرکزی نامیده می شود. این شاخه از علم نه با اساسی ترین عناصر واقعیت، مانند ذرات بنیادی، یا دنیای پیچیده موجودات زنده، بلکه به دنیای بین اتم ها، مولکول ها و فرآیندهای شیمیایی می پردازد.

شیمی، مطالعه ماده، تجزیه و تحلیل ساختار، خواص و رفتار آن است تا تغییرات ماده در حین واکنش های شیمیایی را بررسی نماید. بدین ترتیب، می توان آن را شاخه ای از علوم اصلی در کنار نجوم، فیزیک و زمین شناسی در نظر گرفت.

یکی از حوزه‌های مهم شیمی، درک اتم‌ها و چگونگی واکنش آن هاست. به نظر می‌رسد که واکنش‌پذیری اغلب توسط الکترون‌هایی که به دور اتم‌ها می‌چرخند و نحوه تبادل و اشتراک آن‌ها برای ایجاد پیوندهای شیمیایی واسطه می‌شود.

گرایش های مختلف

شیمی اکنون به شاخه های زیادی تقسیم شده است:

  • شیمی آلی
  • معدنی
  • نانوشیمی
  • کاربردی
  • شیمی فیزیک
  • پلیمر
  • و …

بیوشیمی

مطالعه فرآیندهای شیمیایی است که در موجودات زنده رخ می دهد. به عنوان مثال تأثیر محصول حاصل بر متابولیسم بدن ما در کشاورزی که جزء یکی از حوزه های مهم این رشته محسوب می شود.

شیمی آلی

مطالعه ترکیبات حاوی کربن، مولکول‌ها را به روش‌های جدیدی برای ساخت و تجزیه و تحلیل مجموعه‌ای از مواد، از داروها گرفته تا پلاستیک‌ها و الکترونیک انعطاف‌پذیر، به هم متصل می‌کند.

ترجمه مقاله شیمی

شیمی معدنی

مطالعه موادی است که عمدتاً بر اساس عناصری غیر از کربن است. ترکیبات غیر آلی می توانند رنگدانه ها، کودها، کاتالیزورها و غیره باشند.

شیمی فیزیک

شامل نگاه کردن به شیمی از دریچه فیزیک برای مطالعه تغییرات فشار، دما و نرخ تبدیل است، به عنوان مثال، در هنگام واکنش مواد.

الکتروشیمی

این شاخه به بررسی حرکت بار در سیستم های شیمیایی می پردازد. اغلب، الکترون ها حامل بار هستند، اما این رشته رفتار یون ها و پروتون ها را نیز بررسی می کند.

شیمی سبز

شیمی سبز به روش هایی برای به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی فرآیندهای شیمیایی اشاره دارد. این شامل اصلاح و همچنین راه هایی برای بهبود فرآیندها برای سازگاری بیشتر با محیط زیست می شود.

ژئوشیمی

این گرایش ماهیت و خواص مواد و فرآیندهای زمین شناسی را بررسی می کند.

شیمی هسته ای

در حالی که اکثر اشکال شیمی عمدتاً با برهمکنش بین الکترون ها در اتم ها و مولکول ها سروکار دارند، شیمی هسته ای واکنش های بین پروتون ها، نوترون ها و ذرات زیر اتمی را بررسی می کند.

پلیمر

این شاخه به سنتز و خواص ماکرومولکول ها و پلیمرها می پردازد.

شیمی کوانتومی

شیمی کوانتومی مکانیک کوانتومی را برای مدل‌سازی و کشف سیستم‌های شیمیایی به کار می‌گیرد.

رادیوشیمی

رادیوشیمی به بررسی ماهیت رادیو ایزوتوپ ها، اثرات تابش بر روی ماده، و سنتز عناصر و ترکیبات رادیواکتیو می پردازد.

شیمی نظری

شاخه ای از شیمی است که از ریاضیات، فیزیک و برنامه نویسی کامپیوتر برای پاسخ به سوالات شیمی استفاده می کند.

نحوه ثبت سفارش ترجمه مقاله شیمی در سایت کافه ترجمه 

برای ثبت سفارش ترجمه مقاله شیمی و استعلام قیمت ترجمه ابتدا در سایت ثبت نام نموده و سفارش خود را بصورت آنلاین ثبت کنید. متن بصورت رایگان قیمت گذاری می شود و پس از واریز پیش پرداخت، برای مترجم تخصصی شیمی ارسال می گردد. متون ترجمه شده در زمان مقرر تحویل مشتری داده خواهد شد.

با خیالی آسوده سفارش خود را ثبت کنید، زیرا کافه ترجمه با پشتیبانی 30 روزه از متون ترجمه شده کیفیت آن را تضمین می نماید.

برای ثبت سفارش ترجمه تخصصی شیمی ثبت نام نمایید.

سایر خدمات کافه ترجمه